معرفی

اداره­ فناوری اطلاعات از سال 1384 در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با رویکرد توسعه و بهره­ برداری از فناوری‌های اطلاعات و تسهیل در ارائه خدمات عمومی دانشگاه شکل گرفت. در حال حاضر این اداره در حال ارائه­ خدمات IT به حدود 250 عضو هیات علمی تمام وقت و پاره وقت، 500 کارمند و2000 دانشجو می­باشد. خدمات فناوری اطلاعات تاثیر بسزایی در عملکرد سازمان داشته و علاوه بر تسریع و بهبود در ارائه خدمات، در افزایش بهره‌وری و کمک به تصمیم‌گیری در سازمان موثر است.

اداره فناوری اطلاعات با ارائه خدماتی به شرح ذیل، در راستای تحقق اهداف این حوزه فعالیت می‌نماید:

 

  • ارائه خدمات Hosting دانشگاه و مراکز تابعه
  • ارائه خدمات اینترنت
  • همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارکنان حسب نیاز
  • تحلیل و پیاده‌سازی فرآیندها
  • بررسی و صدور مجوز فنی قراردادهای نرم افزاری و سخت افزاری
  • ارائه خدمات IT به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و مراکز تابعه
  • ارائه خدمات ایمیل به دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان
  • راه اندازی، نگهداری و پشتیبانی ماشین‌های مجازی و سرورهای فیزیکی
  • پیاده‌سازی داشبوردهای اطلاعاتی مربوط به حوزه درمان
  • استفاده از نوآوری و ایده‌های کارکنان در حوزه IT برای ارتقای سازمان
  • مدیریت و نظارت بر پیاده‌سازی پروژه‌های نرم افزاری در دانشگاه و مراکز تابعه
  • پشتیبانی برخی از نرم افزارها توسط کارشناسان
  • بررسی و طراحی وب سایت‌ها
  • پشتیبان CMS دانشگاه و مراکز تابعه
  • برگزاری وبینارها و ارائه خدمات پشتیبانی فنی همایش ها و سمینارها
  • کمیته امنیت اطلاعات
  • برنامه عملیاتی (HOP) حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
  • مدیریت رخداد‌ها و امنیت اطلاعات
  • ارائه سامانه‌های پیامکی یکپارچه به ستاد مرکزی و واحد های تابعه
  • دسترسی امن ارتباط از راه دور به کاربران و شرکت های تحت قرارداد با دانشگاه و مراکز تابعه
  • انجام امور مربوط به پشتیانی و انعقاد قراردادهای مرتبط
  • بررسی و صدور مجوز فنی در خصوص خرید تجهیزات سخت افزاری واحدهای زیرمجموعه
  • بازدید و بررسی وضعیت مراکز و ارائه بازخورد
  • خوابگاه
  • voip

 

ماموریت

  • بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در دانشگاه و مراکز تابعه
  • اداره فناوری اطلاعات دانشگاه مسئول توسعه، پشتیبانی و بهبود خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات در دانشگاه است. در این مأموریت، بهبود‌هایی در زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز دانشگاه ارائه می‌‌شود:
  • سیستم‌های اطلاعاتی: بهبود سیستم‌های مدیریت دانشجویی، مالی، منابع انسانی و دیگر سیستم‌های مرتبط با دانشگاه و مراکز تابعه.
  • امنیت اطلاعات: تقویت امنیت سرورها و داده‌های دانشگاه و مراکز تابعه
  • پشتیبانی فنی: ارائه خدمات پشتیبانی فنی به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه و مراکز تابعه
  • توسعه نرم‌افزارها: توسعه نرم‌افزارهای مورد نیاز دانشگاه و مراکز تابعه برای مدیریت داده‌ها، آموزش و ارتباطات

 

 چشم انداز 

  • بررسی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات مورد نیاز سازمان برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب
  • مدیریت کارا و اثربخش داده‌ها، اطلاعات و دانش در سطح دانشگاه با نگاهی جامع، یکپارچه و نظام‌مند

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: